השתמש נכון בחוכמת ההמון ותוכל להרוויח ממנה הון!

את העובדה שאנחנו יכולים היום להתאים מסרים שונים לסוגי לקוחות שונים – כולם כבר יודעים. אבל עולם ה- ביג דאטה מביא איתו אפשרות נוספות – והיא להתאים לכל לקוח גם מחיר שונה, והצעת מכר שונה – בהתאם למה שידבר אליו ולמה שהוא מסוגל לשלם. בעולם הכלכלי קוראים לתופעה דומה בשם "מונופול מפלה מושלם". במקרה שלנו – מדובר במונופול של ידע. בעולם בו אנחנו יודעים כמה אותו לקוח הוציא ברכישות קודמות, על איזה סוג של מוצרים, מה היה גודל הסל ומה הייתה העלות הממוצעת לפריט, נוכל לתפור עסקה שתתאים לו, ואפילו לשנות מחיר על עסקה קיימת, תוך כדי גלישה, באמצעות קופונים או הנחות.

היום שאחרי הרכישה

מהפכה נוספת בשיווק, שנוצרה בזכות הביג דאטה, היא הגלישה של מסע הצרכן גם לרגע שאחרי הרכישה. הביג דאטה מאפשר לנו, בין השאר, לשמור על קשר עם הצרכן, ולשפר את חוויית השירות. החל מדאטה שמוזרם על המותג תדיר ברשתות החברתיות, השיח על המותג, ועד הרמה הפרטנית בה מתקבלים הדיווחים מהצרכן עצמו, ונעשית למידה שוטפת שלו כלקוח. הביג דאטה מאפשר לנו למפות את פרופיל הצרכנים החוזרים שלנו, ולפנות מלכתחילה לסגמנטים שיכולים להפוך לאותו סוג של לקוחות. בנוסף – הוא מאפשר לנו להציע ללקוח הצעות בשוטף בהתאם להרגלי הרכישה שלו, ואם הוריד את האפליקציה גם לשלוח הודעות push כשאנחנו מזהים שנמצא בקרבת הרשת הפיזית שלנו. אנחנו יכולים ללמוד האם יש תקלות חוזרות בסוג מסוים של מוצרים שמכרנו, להבין מה הופך חוויית שירות אחת טובה ואחת לפחות, ולהשתפר – בהתאם. בתחום השימור השמיים הם הגבול ויש המון אפשרויות ומרחב פעולה.

תקרא, זה טוב לעסק שלך

Silence is Golden